Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije je u petak 12. ožujka 2021. otvorilo savjetovanje o novom natječaju za dodjelu bespovratnih sredstava – “Jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju”!
Predmet natječaja je podrška ulaganjima u zelene i/ili digitalne tehnologije kako bi se ojačala konkurentnost i potaknuo rast tvrtki, a kao odgovor na izazove uzrokovane pandemijom koronavirusa. Pri tome je svrha poticanje energetski učinkovite i/ili tehnološki napredne proizvodnje te inovativnih poslovnih modela u svrhu razvoja novih kompetencija, povećanja proizvodnje, povećanja izvoza i očuvanja postojećih te poticanja stvaranja novih radnih mjesta.
Prihvatljivost prijavitelja (za sada): mikro, malo ili srednje poduzeće iz sektora C Prerađivačka industrija.
Stopa sufinanciranja: od 35% do 70% (ovisno o veličini tvrtke i vrsti ulaganja)
Najniža vrijednost potpore: 500.000,00 HRK
Najviša vrijednost potpore: 7.500.000,00 HRK
Vrste potpora:
- Regionalne potpore
- Iznosi do 35% prihvatljivih troškova za srednje i do 45% za mikro i male poduzetnike.
- Ne može prijeći prag od 7.500.000,00 HRK.
- Potpore za inovacije procesa i organizaciju poslovanja
- Iznosi do 50% prihvatljivih troškova.
- Ne može prijeći prag od 3.000.000,00 HRK.
- Potpore za usavršavanje
- Iznosi do 60% prihvatljivih troškova za srednja poduzeća.
- Iznosi do 70% prihvatljivih troškova za mala i mikro poduzeća.
- Ne može prijeći prag od 1.000.000,00 HRK.
- Potpore za savjetodavne usluge u korist MSP-ova
- Iznosi do 50% prihvatljivih troškova.
- Ne može prijeći prag od 1.000.000,00 HRK.
- Potpore male vrijednosti (de minimis)
- Iznosi do 50% prihvatljivih troškova.
- Ne može prelaziti 10% ukupne vrijednosti projekta te ne može iznositi više od 1.400.000,00 HRK.
Udio zatražene regionalne potpore mora iznositi najmanje 60% od ukupnog zatraženog iznosa bespovratnih sredstava.
PRIHVATLJIVE KATEGORIJE TROŠKOVA:
- Ulaganje u materijalnu imovinu
- priprema zemljišta; krčenje zemljišta
- trošak gradnje, rekonstrukcije zgrada, poslovnih prostorija, drugih objekata i uređenje pripadajuće parcele
- komunalni doprinos, cijene priključaka na vodovod i odvodnju i energetskih priključaka
- trošak održavanja i /ili preuređenja, modernizacije zgrada, poslovnih prostorija, drugih objekata i uređenje pripadajuće parcele
- trošak energetskog certifikata i uporabne dozvole
- nabava novih strojeva, opreme, alata, radnih vozila i strojeva, te s njima povezani troškovi aktiviranja, transporta, montaže i stavljanja u pogon, ako ih u pogon stavlja dobavljač
- troškovi montažne opreme i strojeva ukoliko su povezani s nabavljenom opremom te predstavljaju sastavni dio nabave opreme
- nabava mjernih uređaja povezanih s projektom
- troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver) koji su izravno povezani sa svrhom projekta
- Ulaganje u nematerijalnu imovinu
- nabava nematerijalne imovine u obliku patenata, autorskih prava, znanja ili drugih vrsta intelektualnog vlasništva
- troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver) ako udovoljavaju uvjetima Programa državnih potpora
- Unapređenje i inoviranje organizacije poslovanja MSP-ova
- troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koji će raditi na provedbi projekta tj. aktivnostima inovacije procesa i organizacije poslovanja
- neizravni troškovi po fiksnoj stopi od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja
- troškovi znanja i patenata koji se pribavljaju ili licencijom ustupaju od drugih strana po tržišnim uvjetima za potrebe inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja
- troškovi amortizacije instrumenata i opreme
- Napomena: Prihvatljive kategorije troškova financirat će se samo inovacije procesa i organizacija poslovanja koje su povezane sa početnim ulaganjem za koje se traži regionalna potpora.
- Savjetodavne usluge koje pružaju vanjski konzultanti
- usluge upravljanja projektom
- usluge stručnog nadzora građenja
- usluge izrade izvedbenog projekta gradnje
- usluge izrade dokumentacije za nabavu
- usluge pripreme, uvođenja i certificiranja sustava upravljanja (kvalitetom ili poslovnim procesima ili uslugama) prema zahtjevima međunarodno priznatih norma
- usluge revizije za verifikaciju troškova projekta, do maksimalnog iznosa od 75.000,00 kn
- Usavršavanje
- troškovi predavača, za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u obuci
- troškovi poslovanja povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, poput putnih troškova, troškova materijala i potrošne robe izravno povezanih s projektom, amortizacija alata i opreme ako se upotrebljavaju isključivo za usavršavanje
- najniži nužni troškovi smještaja za polaznike usavršavanja koji su radnici s invaliditetom
- troškovi kotizacije za polaznike usavršavanja
- Grijanje i hlađenje
- troškovi vezani za implementaciju energetski učinkovitog sustava grijanja i hlađenja (postrojenja, uređaji zajedno sa dodatnim dijelovima potrebnim za implementaciju sustava za proizvodnju energije za grijanje i hlađenje objekta)
- Promidžba i vidljivost
- troškovi promidžbe i vidljivosti kojima se objavljuje sufinanciranje projekta od strane EU
- Priprema dokumentacije projektnog prijedloga
- troškovi pripreme dokumentacije projektnog prijedloga i neophodne projektno-tehničke dokumentacije (u iznosu do najviše 4% ukupne vrijednosti projekta) – Prijavnog obrasca, Investicijske studije s proračunom projekta (prihvatljivi od datuma objave poziva)
NAPOMENE:
- Integralni dio projektne prijave je kompletna investicijska studija (uz svu preostalu dokumentaciju).
- Ugovorne obveze su rast prihoda od prodaje i izvoza, te rast broja djelatnika.
- Projekt može trajati do 30. rujna 2023. godine.
- Predujam se može tražiti na dva načina:
- Predujam uz uvjet bankovne garancije kada se može tražiti do najviše 40% odobrenih bespovratnih sredstava.
- Predujam uz uvjet solemnizirane bjanko zadužnice kada se može tražiti do najviše 10% od bespovratnih sredstava.
- Revizija projekta – Revizorsko izvješće neovisnog ovlaštenog revizora o provjeri troškova projekta, subjekt je obvezan predati za sve projekte čiji ukupno prihvatljivi troškovi projekta iznose 1.500.000,00 kuna.
- Potpore se neće dodijeliti subjektima koji (između ostalog):
- nisu registrirani za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje dvije godine
- nemaju niti jednog zaposlenog na temelju sati rada u 2019. godini
- imaju iskazan negativan EBITDA u 2019. godini
- nemaju minimalni udio kapitala i rezervi (Pozicija AOP067 u GFI-POD) u pasivi 15% prema godišnjem financijskom izvješću u 2019. godini
- čiji ukupni godišnji poslovni prihodi iznose manje od 50% ukupne vrijednosti prijavljenog projekta
- nisu izvršili isplatu plaća zaposlenicima, plaćanje doprinosa za financiranje obveznih osiguranja ili plaćanje poreza u skladu s propisima RH.