Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenih kod poslodavca

Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenih kod poslodavca

S prvim danom listopada 2024. godine na snagu stupa  Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenih kod poslodavca.

Ovim se Pravilnikom propisuje sadržaj i način vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca, ako drugim propisom nije drukčije uređeno.

Svrha Pravilnika je osigurati da poslodavci vode točne i ažurirane evidencije o svojim radnicima.

Novi Pravilnik donosi nekoliko važnih promjena i novosti kao što su:

Usklađivanje s GDPR-om – s obzirom na to da evidencija o radnicima sadrži niz osobnih podataka od kojih su neki i osjetljivi potrebno je posebnu pažnju posvetiti zaštiti podataka

Detaljnija evidencija – evidencija uključuje dodatne podatke o radnicima kao što su podaci o stručnom obrazovanju, licencama, certifikatima i drugim kvalifikacijama.

Rad na daljinu – uvedene su nove odredbe koje se odnose na evidenciju radnog vremena za radnike koji rade na daljinu.

Odsutnosti i dopusti – uključene su detaljnije evidencije o različitim vrstama odsutnosti kao što su očinski dopust, dopust za pružatelje skrbi…

Privremeno ustupanje radnika – potrebno je voditi evidenciju i o radnicima koje im je privremeno ustupila agencija za privremeno zapošljavanje te je i za to područje uređeno trajanje čuvanja pojedine dokumentacije

Što obuhvaća evidencija o radnicima?

Evidencija o radnicima obuhvaća sve podatke koje poslodavac mora voditi o svojim zaposlenicima te je prema novom Pravilniku evidencija smanjena s 18 na 13 obveznih podataka.

Prema pravilniku to uključuje:

  • ime i prezime
  • osobni identifikacijski broj (OIB)
  • spol
  • dan, mjesec i godina rođenja
  • državljanstvo
  • prebivalište, odnosno boravište
  • dozvola za boravak i rad ili potvrda o prijavi rada, ako ih je radnik državljanin treće zemlje obvezan imati
  • stručno obrazovanje te posebni ispiti i tečajevi koji su uvjet za obavljanje posla, uvjerenja, licence, certifikati i sl.
  • datum početka rada
  • naziv radnog mjesta, odnosno narav ili vrsta rada na koje se radnik zapošljava
  • vrsta sklopljenog ugovora o radu
  • datum i razlog prestanka radnog odnosa, odnosno prestanka rada za ustupljene radnike
  • datum podnošenja prijave (početka, promjene, prestanka) na obvezna osiguranja radnika kao osiguranika po osnovi radnog odnosa, uključujući i dobrovoljno mirovinsko osiguranje, ako poslodavac sudjeluje u plaćanju istog, te obveznog zdravstvenog osiguranja tijekom rada u inozemstvu

Uz navedene podatke potrebno je voditi i druge podatke o kojima ovisi ostvarivanje pojedinih prava i obveza iz radnog odnosa.

Također, poslodavac je dužan, radi osiguravanja dokaza o točnosti podataka zaštiti, pohraniti i čuvati u izvorniku ili u preslici isprave, dokumente i akte na temelju kojih u evidenciju unosi, mijenja ili briše podatke o radnicima.

Novost je i obveza vođenja pismenog pregleda podataka o svakom radniku.

Evidencija radnog vremena

Pravilnikom je propisana evidencija o radnom vremenu te koje podatke treba sadržavati:

  • ime i prezime radnika
  • datum u mjesecu
  • početak rada
  • završetak rada
  • vrijeme i sati zastoja, prekida rada i sl. do kojega je došlo krivnjom poslodavca ili uslijed drugih okolnosti za koje radnik nije odgovoran
  • ukupno dnevno radno vrijeme
  • sati terenskog rada
  • sati pripravnosti
  • vrijeme nenazočnosti na radu (odmor (dnevni, tjedni, godišnji), neradni dani (blagdani  i praznici), sati spriječenosti za rad zbog privremene nesposobnosti za rad, plaćeni dopust, očinski dopust…)

S napomenom da za radnike kojima je radno vrijeme raspoređeno u jednakom trajanju i jednakom rasporedu po danima, tjednima i mjesecima, poslodavac nije dužan u evidenciji radnog vremena evidentirati podatak o satima korištenja dnevnog i tjednog odmora.

 Evidencija o radnom vremenu radnika se vodi za obračunsko razdoblje koje je utvrđeno za isplatu plaće.

Dužnost vođenja evidencije o radnom vremenu započinje danom početka rada određenog radnika te prestaje danom prestanka radnog odnosa određenog radnika.

Čuvanje evidencije

Evidencija o radnicima mora biti točna, ažurna i zaštićena.

Sigurnost podataka – S obzirom na to da sadrži brojne osobne podatke radnika od kojih neki spadaju i u osjetljivu grupu podataka te podaci moraju biti zaštićeni od neovlaštenog pristupa, gubitka ili oštećenja. To se osigurava pohranom dokumentacije u fizičkom obliku na sigurna mjesta pod ključem, a ona u digitalnom obliku se štiti korištenjem lozinki, enkripcije i sigurnosnih kopija te s ograničenim pristupom.

Ažuriranje podataka – evidencija mora biti redovito ažurirana te se moraju evidentirati sve promjene u statusu radnika (promjene u radnom vremenu, plaći, osobnim podacima…).

Rokovi čuvanja

Prema novom Pravilniku izmijenjeni su i rokovi čuvanja podataka:

Opći podaci o radnicima – 6 godina od isteka godine u kojoj je prestao radni odnos, osim u slučaju radnog spora kada se podaci čuvaju do pravomoćnog okončanja spora

Pisani pregled o radniku i evidencija radnog vremena – do isteka godine u kojoj je prestao radni odnos

Dokumentacija vezana za sigurnost i zaštitu na radu – Rješenja, privatne isprave, potvrde i zapisnici vezani za sigurnost na radu, ozljede na radu i profesionalne bolesti čuvaju se u rokovima propisanim posebnim propisima

Dokumentacija vezana za mirovinsko osiguranje – Rješenja, privatne isprave i potvrde vezane za ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja čuvaju se 40 godina od isteka godine u kojoj je radni odnos prestao.

Dokumentacija vezana za obvezno zdravstveno osiguranje –  Rješenja, privatne isprave, potvrde, zapisnici i sl. vezano za ostvarivanje prava iz obveznog zdravstvenog osiguranja, 6 godina računajući od isteka godine u kojoj je dokumentacija nastala, odnosno do pravomoćnog okončanja spora.

Dokumentacija vezana za ostvarivanje prava na pružanje osobne skrbi, ostvarivanje rodiljnih i roditeljskih prava – 6 godina računajući od isteka godine u kojoj je dokumentacija nastala, odnosno do pravomoćnog okončanja spora.

Zahtjevi radnika za zaštitom prava iz radnog odnosa – Odluke, akti i pismenim poslodavca donesenim u postupku povodom takvih zahtjeva, 6 godina računajući od isteka godine u kojoj je dokumentacija nastala, odnosno do pravomoćnog okončanja spora.

Kolektivni ugovor – 6 godina računajući od isteka ugovorenog vremena trajanja kolektivnog ugovora ili od isteka produžene primjene pravnih pravila sadržanih u tom kolektivnom ugovoru, odnosno do pravomoćnog okončanja spora

Pravilnik o radu – 6 godina računajući od isteka godine u kojoj je pravilnik o radu prestao važiti, odnosno do pravomoćnog okončanja spora

Druge isprave, dokumenti i akti vezani za ostvarivanje prava iz radnog odnosa odnosno u vezi s radnim odnosom – 6 godina računajući od isteka godine u kojoj je dokumentacija nastala.

Evidencija o fizičkim osobama  koje kod poslodavca obavljaju poslove na temelju drugih ugovora ili posebnih propisa

Osim o radnicima privremeno ustupljenima za rad, poslodavci su dužni voditi i evidencije o fizičkim osobama koje kod poslodavca obavljaju poslove na temelju drugih ugovora ili posebnih propisa kao što su učenici i studenti koji rade preko učeničkog ili studentskog servisa, učenici koji kod poslodavca pohađaju stručnu praksu, stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa…

*Izvor: NN 55/2024 (10.5.2024.), Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca – Zakon.hr

Newsletter

Pretplatite se na naš Newsletter!

Izrada internetske stranice sufinancirana je sredstvima pomoći Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Saznaj više

Krajnji primatelj financijskog instrumenta sufinanciranog iz Europskog fonda za regionalni razvoj u sklopu Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.”.